Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Környezet

ELEKTROSZMOG

Épületbiológiai előadás az otthonokban található káros elektroszmogról.
Vélt és valós elektroszmog források a lakókörnyezetünkben. Mérés ésvédekezés lehetőségei.

https://www.youtube.com/watch?v=9VdrPp6ag58&index=1&list=PLMnfHRky28SPjwVc9VCpjXagmgMFYQvJZ


 


130_a vezetekes aram, amely 50-60 Hz frekvenciaju elektromos teret eredmenyez maga korul, bizonyitottan szabadgyokoket termel a testunkben, es meghosszabbitja azok elettartamat, igy nagyobb esellyel tudnak bennunk kart tenni, ha el vagyunk szigetelve a foldtől (Ober, 2003). Egyszerű meressel igazolhato a tobblet-feszultseg a test felszinen a mesterseges elektromagneses ter hatasara.

Ha megvan a foldhoz valo csatlakozas, akkor nagyreszt vedve vagyunk, Faraday kalitkakent173 viselkedunk. Egyfajta vedőernyő vesz korul, erre mar Feynman is rajott jo par evtizeddel ezelőtt, amikor meg nem volt divat a foldeles. A foldeles ved a statikus elektromossag es a gyenge koboraramok ellen is. Ebben a vizsgalatban a foldeles csokkentette a resztvevők kronikus gyulladasait, fajdalmait.

 

131_A tengervizben valo furdes a legjobb modja a foldelesnek. tonnanyi mennyisegben kapunk az ingyen elektronokbol es fotonokbol a tengerben furdőzes, a mezitlab jaras es a napozas altal.

 

Re:energiagyógyászat

« Válasz #60 Dátum: 2011.Szeptember.22, 13:26:57

Egy neves amerikai orthopéd orvos azzal gyógyította a lábszárfekélyes betegeit, hogy
rézdróttal hozzákötötte a nagylábujjukat a radiátorhoz. Egyébként az ötletet Szentgyörgyi Albertt
ől vette.


 


 

FÖLDELÉS

Dr. Stephen Sinatra, az USA egyik legismertebb kardiológusa beszél testünk rendszeres leföldelésének fontosságáról

https://www.youtube.com/watch?v=-mgFljj2ObI


127_Földelés
1998-ban Clint Ober nyugdijas villanyszerelő figyelte meg előszor. Rajott arra az egyszerű tenyre, hogy a muanyagtalpu cipőinkkel es hazainkkal tulajdonkeppen elszigeteljuk magunkat a foldfelszintől. Elkezdett kiserletezni magan es a kornyezeten, ki akarta deriteni, hogy milyen elettani hatasai vannak, ha foldeljuk magunkat.

Egy 2005-os tanulmanyban Roger Applewhite megallapitotta, hogy az atomoknal is kisebb meretű reszecskek, az elektronok aramolhatnak a testunk es a fold kozott, ha hozza vagyunk csatlakozva, ezaltal kiegyenlitődik az elektromos potencialkulonbseg.
Ez az elektronaramlas csokkenteni tudja a gyulladast a szervezetben es erőteljesen leredukalja a kulső elektromagneses mezők karos hatasat.

132_Egy masik vizsgalatban (Sokai, 2013) kerekparosokat foldeltek edzes kozben, es a regeneraciojuk alatt is. A figyelem fokusza a ver edzes utani hugysavszintje volt, ami szignifikansan csokkent a foldelt csapatban.

 

Ha meg tudjuk oldani, hogy foldelve legyunk edzes kozben, akkor kevesebb izmot bontunk. Igazabol arrol van szo, hogy a foldeles lenne a termeszetes allapotunk, igy egeszen addig teljesitmenyfokozo hatasu lehet, amig ez nincs a nap 24 orajaban biztositva.

Sportban, amit tapasztaltam, hogy mezitlab a fűben futva, egy sprint intervall edzesnel (pl. 4 sorozat 8 x 20 masodperc, 10 masodperc pihenőkkel, sorozatok kozott 3 perc pihenő, mezitlab foldelve) sokkal egyenletesebb volt a teljesitmenyem, ami a megtett tavolsagokat illeti.

Cipőben, elszigetelve egyre rovidebb tavokra jutottam az edzes vege fele, jobban faradtam. Hasonloan kitolodott a faradtsagerzet 1 oras folyamatos futasnal mezitlab, szemben a cipős verzioval. Sulyzos edzes soran is időnkent kiszaladtam a fűbe kicsit toltődni, ha volt par perc szunet, ilyenkor mindig hamarabb rendeződott a pulzusom, harcosabban tudtam belevagni a kovetkező sorozatba.

 

135_Kanyó Dénes tapasztalatai a földeléssel

Ősszel mertuk fel a foldeles hatasat lepcső futasok alkalmaval, senki sem tudta rajtam kivul a vizsgalat celjat. Az edzest nem lefoldelve kezdtuk, majd az edzes legvegen az utolso szakasz előtt volt 5 perc foldeles a fűben. Minden tanitvanyom 7-9 masodpercet javult a kb. 1 perc 40 masodpercig tarto tavon. Vizben nem tudtuk ezt felmerni, mert a feszultsegmerő tanulsaga szerint a medenceben levő viz eleve foldelt.”

 

139_A mitokondriumoknak folyamatosan hatalmas mennyisegű elektronra van szukseguk, hogy eletben tudjunk maradni es ebbe egyaltalan nem csak az etel szamit bele.

Ha elszigeteljuk magunkat a foldtől es keruljuk a Napot, akkor nem jutunk hozza ezekhez az „ingyen” elektronokhoz! Tovabba a mesterseges elektromagneses mezők is akadalyozzak az elektronaramot, ezert is nő az elhizas, a rakos megbetegedesek

szama manapsag.

 

141_A teljes kvantum koherencia műkodesehez - vagyis a legoptimalisabb letallapothoz - szukseges a foldeles, a napbol nyert fotonok es a folyamatos vizellatottsag is, de mindez csak megfelelő magneses terben tud 100%-os hatasfokkal zajlani. Ezeknek mind egyutt kell lennie, akkor lesz a legjobb a kozerzetunk.

146_Sajnos az a helyzet, hogy a modem technologia ugyanazokat a fizikai, kvantummechanikai torvenyeket hasznalja, mint az elő rendszerek - koztuk mi is -, igy felelőtlenseg lenne elhanyagolni a mesterseges elektromagneses hullamok rank gyakorolt hatasat. Mondhatni, hogy ugyanaz a kulcs nyitja a menny es a pokol ajtajat is.

Az ervenyben levő hatarertekek az elektromagneses terek hőhatasai alapjan lettek megallapitva, amikor mar kezdene megsutni minket a sugarzas. Holott a legtobb biologiai hatas ezeknel joval kisebb dozishoz kothető, melyek nem jarnak hővaltozassal a szovetekben.


 

MESTERSÉGES FÉNYEK
amint lement a nap, keruljuk a mesterseges fenyeket, kulonos tekintettel a kek szinűeket.

Milyen hatassal van az esti feny az agyműkodesunkre? Egy mondatban igy lehetne kifejezni: tonkreteszi a kornyezeti jelek kozvetiteset a sejtek fele.

171_A hipotalamusz kapcsolja ossze az alvast es az anyagcseret a fenyviszonyoknak megfelelően. Kovetkezmeny: nem a taplalkozas szabalyozza az anyagcseret! A feny a főnok ez ugyben es ő mondja meg, menynyi kaloriat vegyunk magunkhoz.

 

172_Estenkent a voros feny viszont baratsagosabb ilyen szempontbol, nem zavar be a hormontermelesbe, tehat gyertyafenyben, tabortűznelvagy ezekhez hasonlo fenyviszonyoknal meg eltolthetunk nehany orat naplemente utan az alvasminőseg jelentősebb romlasa nelkul.

218_Nagyon ugy fest, hogy az egeszsegunk szempontjabol nem a taplalkozas a legfontosabb hatas, hanem a minket korulvevő elektromagneses ter es a belső orank jo műkodese. Komplett étrend, eletmod, es kornyezetvaltozas szukseges.


 

A HIDEG

258_Hideg és sport

Dr. Kruse sűrűn emlegeti Lance Armstrongot, Michael Phelpset, akik szerinte mar regota „megszeliditettek” a hideget es a javukra forditottak. Armstrong allitolag rendszeresen hűtott szobakban gorgőzott322, Phelps pedig 10-12 °C-os vizben uszott. Mindezt allitolag a NASA-nak koszonhetik, akik a serpak kulonleges kepessegeinek megfigyeleseből vezettek le a hideg sportteljesitmeny fokozo hatasat.

A hideghez valo alkalmazkodas es a hidegben valo edzes elvileg lehetőve teszi, hogy sokkal tobbet edzhettek, es az UCP feherjeknek koszonhetően barmennyit ehettek, megsem hiztak el.

 

Egyik szenhidrattal műkodő sportolo sem erhet a nyomaba egy zsiranyagcserere es hidegre adaptalodott, cirkadian ritmusnak megfelelően előnek. A teljes atallasra allitolag 24-36 honap is szukseges lehet es a ketozis leginkabb hideg kornyezetben műkodik jol. Ilyenkor tud legjobban kiteljesedni a zsiranyagcserevel osszekotott pentoz-foszfat ciklus biokemiai utvonal, ami hatekonyabb megoldast kinal az ATP regeneralasra, mint a direkt szenhidratbevitel. Ezekről lesz szo bővebben a Miért hiszik a sportolók, hogy kell a szénhidrát? cimű kesőbbi fejezetben.

 

260_Hideggel a londoni olimpiára

Georgia Rose, egy ausztral tomaszlany, nagyon szeretett volna bekerulni a Londonba utazo olimpiai csapatba, de egy komoly gerincserules - tores a T12-es csigolyaban - majdnem kettevagta a karrierjet. Olyan fajdalmai voltak, hogy jarni is alig birt, nemhogy edzeni. Edesanyja talalt ra dr. Kruse oldalara es Cold-thermogenesis protokollra. Mivel nem volt sok idő a valogatokig, ezert gondoltak adnak egy eselyt ennek a „hideg- modszernek”. Az ifju holgy napi ketszer 20-40 percet ult a hideg vizes kadban es a fajdalmai harom nap alatt annyira lecsokkentek, hogy elkezdhetett edzeni. Az etrendjen is modositott. Edesapja hentes volt, ezert nem okozott gondot neki a ketogen dieta kivitelezese, hiszen eddig is sok allati eredetű etelt fogyasztott, de a jobb eredmenyek erdekeben elkezdett tobb tengeri herkentyűt, vajat, zsiros etelt fogyasztani.

Hogy volt igy energiaja az edzesekhez? Nos, soha ilyen jol nem birta a treningeket, es a csapatban neki volt a legkisebb a testzsirszazaleka. Megfigyelte, ha kicsit lazabban veszi a hideg furdőt es kevesebb zsirt eszik, akkor a fajdalmai visszajonnek.

Sikeresen letudta az első valogatoversenyt, az orszagot kvalifikaltak a nagy esemenyre.

 

A vegleges csapatbakerulesről dontő verseny előtt 3 nappal ismet megserult, ekkor napi 2 x 30 percet toltott immar jeges vizben, igy olyan allapotba kerult, hogy versenyezhetett es kijutott Londonba.

Tehat vannak mar hus-ver sportolok, akik tudatosan hasznaljak a kulonboző hűtőtechnikakat, melyek sikeressegenek elettani alapja a dr. Kruse fele kvantum sejtmodellben keresendő.

 

261_Tobb vizsgalat is előnyosnek talalta mar a hideg vizes (20 °C alatt, 5-15 perc) teljes testes merulest es az un. hideg-melegvizes valtozuhanyt a regeneracio gyorsitasaban (Versey, 2013), de szerintuk meg tovabbi vizsgalatok szuksegesek a leghatekonyabb

protokoll kideritesere. Profi ausztral focistaknal is hatasosnak talaltak a 14 perces hideg vizes furdőt a valtozuhannyal es a passziv pihenővel szemben (Elias, 2013). A hideg csoport 48 oraval, de mar 24 oraval a meccs utan is kozel ugyanolyan sprint teljesitmenyt (6 x 20 m) tudott nyujtani, szemben a masik ket csoporttal, akik meg a sebeiket nyalogattak.

266_Osszefoglalva ezekből a vizsgalatokbol leszűrhetjuk, hogy a hideg alkalmazkodas főkent a mitokondriumok szamanak novekedeseben erhető tetten a barna zsirszovetben, a vazizomban, es a majban, ami arra jo, hogy tobb hőt tudjunk előallitani az UCP-ken keresztul. Ha viszont mar ott van az a tobblet mitokondrium, akkor azt lehet hasznalni allokepessegi munkara, fokozott zsiregetesre is. A zsirsavakbol, ketontestekből tortenő energianyeres oxigen jelenleteben tortenik, aminek kedvez, ha sok kalyha all rendelkezesre az elegetesukhoz. A legmarkansabb VCfmax novelő hatast a szelsősegesebb hidegben es tobb hetes alkalmazkodas soran mertek, tehat efele kellene elmenni a komoly teljesitmenynovelő hatas remenyeben, persze esszerűseg, fokozatossag betartasaval.

Nehany szazaleknyi javulas szerintem rendszeres hideg vizes furdőzessel, hidegkamrazassal, telen poloban jarastol is varhato tobb hetes adaptacio utan. Az ehezes hatraltat, az omega-3 zsirsavakban gazdag ketogen dieta viszont tovabbi segitseget nyujthat a teljesitmenyfokozasban.

Forrás: Sáfrán Mihály – A Paleon túl