Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


A "kötelező" evés 5 alaphelyzete:

1. Szocializálás - evés társaságban Könnyen túleheted magad, ha a környezeted evésre buzdít, és ha úgy érzed, másként nem is tudsz megfelelni a társaság elvárásainak. Egy hirtelen támadt vita is intenzív evéskényszert válthat ki. Jól ismert a nagyszülők ?egyél még? ? buzdítása, ami igazi honi sajátosság.

Kép 2. Negatív érzelmi hullámok Az unaloműzés, a stressz szint csökkentése, a fáradtság, feszültség, harag, aggodalom, vagy magány elűzésére is egyszerű, ám annál ideiglenesebb megoldást kínál a sarki büfé olcsó ételválasztéka. Mert ilyenkor az ember ugye nemigen válogat...

 

  3. Helyzetből adódóan Svédasztalos partira hívnak, és neked feltétlenül tele  kell pakolnod a  tányérod a katonásan felsorakoztatott finomságokkal - minimum kétszer, hogy semmit se hagyj ki. Az étteremben a pincér kiajánlja a napi menüt, és te igent mondasz, pedig az eredeti elképzelés egészen más volt. A mozifilm előtt muszáj megvásárolni a zacskó pattogatott kukoricát és a kólát, mert az  hozzátartozik a moziélményhez.

Kép4. Agytevéken ség Az evés oka negatív önértékelésed, mellyel könnyen megmagyarázható, miért kell enned. Állandó elégedetlenkedés a külsővel, és egyáltalán: a külsővel történő nonstop foglalkozás, tükörfüggőség. Ehhez az akaraterő hiánya is társulhat. Érzelmi mélypont.

5. Fiziológiás éhség A szervezetben fellépő zavarok is okozhatnak hatalmas étkezési kilengéseket. Egy klasszikus példa, amikor a nap folyamán kihagysz étkezéseket, végül alaposan jóllaksz, vagy amikor úgy gondolod, ha eszel, elmúlik a fej- vagy hasfájásod.


Minden egészségre káros rossz szokástól nehéz megszabadulni. A lényeg, hogy fejlessz ki új  reakciókat az érkező ingerre. Eddig az egyértelmű reakció az evés volt, most azonban az alábbiak közül bármelyik a jó célt szolgálhatja: Kép

1. Tedd be kedvenc filmedet, és kezdd el nézni. Vagy egyszerűen csak kapcsold be a tévét, és lapozgass a csatornák között.
2. Kezdj egy jó könyv olvasásába, vagy kedvenc, félbehagyott magazinodon csámcsogj egy jót.
3. Hallgass zenét - de csak a kedvenc számaidat!
4. Menj el sétálni, vagy kocogj egy jót!
5. Engedd tele a fürdőkádat, adj a vízhez jó sok habfürdőt, és merülj el!
6. Végezz hasi légzőgyakorlatokat!
7. Kártyázz vagy társasjátékozz!
8. Hívd fel egy barátodat telefonon!
9. Végezz egy kis házimunkát, moss, vagy a kertben intézkedj...
10. Mosd le a kocsidat!
11. Írj levelet egy ismerősödnek!
12. Lepd meg a szerelmed valamivel!

+1. Tulajdonképpen bármely olyan cselekvésbe belekezdhetsz, ami örömet okoz, és egy kis időre - amíg az "áléhségroham" megszűnik - teljesen leköti a figyelmed! 

 Kép Ha az érzelmi stressz hatására fellépő evéshullámok még így is elsöpörnének, akkor mindenképpen iktass a mindennapjaidba relaxációs gyakorlatokat, meditációt, járj el csoportterápiára, melynek hatására lelki alapproblémádtól fogsz sikeresen megszabadulni. Enyhébb esetben próbálj ki egy jóga órát. Ezzel együtt azt is meg fogod tanulni, hogyan kezeld hatékonyan a rád leselkedő stresszhelyzeteket, és hogyan fordítsd őket saját egészséged javára! Keress fel egy egészségcentrumot, ahol a segítségedre lesznek ennek megvalósításában!

A nyert csatáért jutalom!
Ha elérted a célod, és új szokásaidnak köszönhetően új ember lettél, jutalmazd meg magad a
régóta vágyott ajándékkal: vedd meg azt a nevetségesen drága blúzt (napszemüveget), amitKép már oly régóta nézegetsz, fizesd be magad a régvágyott utazásra, próbáld ki azt a masszázst, ami hónapokkal ezelőtt felkeltette az érdeklődésedet! A lényeg, hogy az ajándék szolgálja testi-lelki jólétedet, tegye teljesebbé a pozitív életérzésed!

Forrás: www.fitnet.hu/index.php